Monday, February 11, 2008

GAMES!! CAKE!! BOOZE!! TRUTH!!

"You always know you're in for a good night when
there's
a polar bear bleeding on the label"

Ibland blir det stopp.
Hasandet slutar för en stund och det tittar sig omkring. Jag känner hur mina ben läggs ned på marken och jag hör fotstegen avlägsna sig. Känner hur blodet sakta återvänder till mina fötter. Det är bland dom bästa tillfällena jag vet. När livet tar en paus och försvinner nån annanstans. Lämnar mig kvar att vårda mina sår, att reflektera och kanske ta ut riktningen. Kika över axeln och se vad jag lämnat bakom mig, kika bort mot soluppgången och se vad som väntar härnäst. Det är tillfällen som är värda att spara. Det är dom tillfällena och mörkhåriga kortklippta tjejer.

"We're on the pigs back charging through a velvet field!"

2 comments:

Anonymous said...

Snubblade in på din blogg och gillade vad jag läste! /Andrea (själv för jag en oerhört lättsinnig och ytlig blogg)

RUU said...

Sålänge inte någon lider av det så kan jag inte se nåt fel i det.
/Ante