Thursday, November 29, 2007

SNYGGT DESIGNAD HANDGRANAT

Diesel springer ut och jag blir kall om mina fötter. Blivit mycket mer kall sen jag gått ned några kilon. Känns bra, passerade 77 kilos-sträcket i veckan. Bara några kilon till innan jag befinner mig på min vanliga vikt. Bilen är ju något av ett problem dock. Längtar efter öppen asfalt och värme. Kall om mina fötter. Jag har fått 1000kr insatta av någon. Jag undrar om det är min far som ligger bakom, det är mycket troligt. Troligaste scenariot. Men varför nu? Ingen ledtråd lämnas. "Insättning" står det bara.

Diesel smiter in igen och jag fryser verkligen om mina fötter. Jag funderar på mitt liv och äter en mandarin... Eller om det är en clementin. Det ser ut som en liten apelsin iaf. Mitt liv fortsätter precis som innan trots att jag funderar. Precis som innan fast annorlunda.

"Du är jämt så positiv
som ett leende med kniv
vackert färgad senapsgas
fotogen i smäckert glas
bröd med rakblad i
som ett leende med kniv

hjärtligt uttalad dödsdom
fallskärmsväska som är tom
viskar onda saker rart
snyggt designad handgranat
du är jämt så positiv
som ett leende med kniv"

- > Bo Kaspers Orkester - Leende med kniv

No comments: