Monday, November 19, 2007

CLOUD ON MY TOUNGE

Jag sitter där och leker med pennan. Den galopperar över och längs med linan och krockar nästan med två valnötter som sakta balanserar. Tar en sväng längs med bort förbi den och över ett staket som jag satt upp där på tråden. Sätter mig upp på knä och funderar, slänger ned pennan som studsar en gång på metalltråden får spinn till höger och försvinner roterandes ned i djupet långt ner mot manegen. En spänning i tråden får alla mina leksaker att vibrera, välta och falla ned 10-15 meter mot det hårda cirkusgolvet. Fan tänker jag när jag sakta och försiktigt ställer mig upp, att jag alltid ska glömma bort vafan jag håller på med.


"Someone's knocking on my kitchen door
Leave the wood outside what
all the girls here are freezing cold
Leave me with your Borneo
I said
I don't need much to keep me warm

And
don't stop now what you're doing
What you're doing my ugly one
Bring them all here
Hard to hide a hundred girls in your hair
It won't be fair if I hate her
If I ate her

You can go now
You can go now"

- > Tori Amos - Cloud on my tounge

No comments: